GMINNE


PRZEDSZKOLE W ŁASZCZOWIE

 RODO              tel: (84) 66 11 530

 

 

      Aktualne wydarzenia

Nadszedł kolejny tydzień, w którym będziemy mówić o najbliższych i najważniejszych osobach w Waszym życiu – RODZICACH.

To Oni opiekują się Wami, uczą samodzielności, zaradności, rozwiązywania problemów, są pocieszycielami i towarzyszami zabaw.

 

Zapraszam Was teraz do wysłuchania opowiadania Agnieszki Galicy pt. ”Nasi rodzice”.

– Uwaga, uwaga! – zawołała pani Paulina. Mam ważne ogłoszenie. Jeż Julek nadstawił uszy z ciekawości.

– Niedługo – mówiła pani – będzie ważny dzień, święto waszej mamy, a parę dni później święto taty.

– Aha, to mojej mamy i taty też będzie święto – pomyślał Julek.

– Trzeba coś przygotować, żeby było świątecznie, ale co?

– Dziś narysujemy piękne laurki – powiedziała pani.

– Jedną dla mamy, a drugą dla taty – ucieszyła się Martynka.

– Najpiękniejsze na świecie! – zawołał Bartek. – Bo najbardziej ze wszystkich kocham mamę i tatę!

– A ja jeszcze kocham swojego braciszka – dodała Martysia. Chociaż on jest jeszcze bardzo malutki, to wszyscy go kochamy.

– Mama, tata i dzieci to jest rodzina – wyjaśniła pani. A w rodzinie wszyscy się kochają.

– A babcia i dziadek? spytał Franio. Czy to też rodzina?

– Oczywiście – przytaknęła pani. To są rodzice waszych rodziców, oni wszyscy są waszą rodziną.

– Rodzice rodziców – zaśmiał się Bartek. Ale śmiesznie!

– No tak – stwierdziła Martynka. Przecież moja mama nie mówi do babci: babciu, tylko: mamo.

- A mój tato powiedział, że jego mama robi lepsze placki z jabłkami niż moja mama – opowiadała Asia. I mama powiedziała, że tata nie zna się na plackach.

– Placki z jabłkami, pycha – poklepywał się po brzuchu Jarek.

– Halo, halo – zawołała pani. Teraz nie rozmawiamy o plackach, tylko bierzemy się do rysowania!

– Strasznie długo będziemy rysowali – narzekał Bartek. Aż dwie laurki.

– No, zaczynajcie już, bo nie zdążycie – powiedział Julek.

– A ja wam coś zaśpiewam. Pewnie znacie melodię do takiej piosenki o królu…

Raz pewien król marzenia snuł, wciąż szukał swej królowej.

Gdy spotkał ją, za rękę wziął, zrobili ślub – i gotowe.

I zaraz też zechcieli mieć córeczkę i dla niej brata,

Bo ta królowa i ten król to twoja mama i tata.

Dzieci podśpiewywały pod nosem melodię i rysowały najpiękniej jak potrafią. A Martynka narysowała rodzicom nawet królewskie korony. To dopiero mama z tatą się ucieszą!

 

Spróbujcie odpowiedzieć teraz na pytania:

 

O jakim ważnym dniu powiedziała pani przedszkolakom?

Jaki prezent przygotują dzieci dla mamy i taty z okazji ich święta?

Co to jest rodzina?

 

Obejrzyjcie zdjęcie lub obrazek przedstawiający rodzinę. Przyjrzyjcie się uważnie i powiedzcie:

 

-Kto stoi obok mamy/taty?

- Kto w rodzinie jest najwyższy/najniższy?

-Jak ma na imię twoja mama, tata, siostra, brat, babcia, dziadek?

- Co robi w domu mama/tata?

- Co robicie wspólnie z rodzicami?

-Jak bawicie się z rodzeństwem?

 

Spróbujcie nauczyć się krótkiej rymowanki „Rodzina”. Jest to wiersz ilustrowany ruchem.

Przygotuj rączkę, a właściwie paluszki, bo to one będą ilustrowały członków twojej rodziny. Zaczynamy. Rodzina rączka zaciśnięta w piąstkę.

 

Ten pierwszy - to dziadziuś. prostujemy kciuk

 

A obok - babunia. prostujemy palec wskazujący

 

Największy - to tatuś. prostujemy środkowy palec

 

A przy nim - mamunia. prostujemy serdeczny palec

 

A to ja - dziecinka mała! prostujemy najmniejszy palec

 

A to – moja rączka cała! pokazujemy swoją rączkę

 

Proszę, abyście narysowali na kartce z bloku swoją rodzinę. Zwróćcie uwagę na kolor włosów swoich rodziców, na kolor oczu, czy mama ma długie, czy może, krótkie włosy, proste, a może kręcone.

 

Wysłuchajcie piosenkę: „Tralala dla mamy i taty”

https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w

 

Pobawmy się przy tej piosence, spróbujcie zapamiętać jej słowa.

Podczas zwrotki poruszaj się swobodnie.

Na słowa piosenki: Tralala – zrób 3 klaśnięcia,

Na słowa: Tram, pam, pam – wykonaj 3 tupnięcia,

A na słowa: Zaraz mamie buzi dam – wykonaj obrót wokół własnej osi.

Podczas drugiej zwrotki poruszaj się swobodnie. A refren wykonuj tak samo.

A teraz w trakcie słuchania piosenki – spróbuj ją zaśpiewać, kiedy zacznie się refren postępuj według instrukcji.

 

Wykonajcie zadanie. Spójrzcie na obrazki.

 

Powiedz czego brakuje w portrecie u mamy?

Powiedz czego brakuje w portrecie u taty?

 

Ile serduszek musisz dołożyć mamie, aby było ich 4?

Ile serduszek musisz dołożyć tacie, aby było ich 4?

 

Jeśli masz możliwość wydrukuj obrazek i dorysuj brakujące szczegóły.

Pokoloruj serduszka na czerwono i dorysuj odpowiednią ilość.

https://drive.google.com/open?id=1MYloLiGQvB2NP7R0n117QByXx9E3Me9o

 

Co to za przedmioty?” – rozwiążcie zagadki.

 

Ta czupryna na długim patyku

zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)

 

Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.

Zetrze kurz szybciutko, bo to mała... (ścierka)

 

Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)

 

Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.

Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)

 

Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.

Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)

 

 „Co robię?” – zabawa z elementem pantomimy.

Dzieci naśladują czynności porządkowe, Rodzic odgaduje wykonywane czynności (np. zamiatasz, odkurzasz, wycierasz buty itp.).

 

Zawody” – zabawa dydaktyczna. Posłuchajcie zagadek o zawodach. Powiedzcie czym zajmują się rodzice w swojej pracy.

 

ZAWODY ZAGADKI

https://www.youtube.com/watch?v=AXyxoNjPa2Y

 

Ojciec Wirgiliusz” – zabawa ruchowa.

 

Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje.

A miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje.

Hejże dzieci, hejże ha, hejże ha, hejże ha,

róbcie wszystko to co ja, to co ja…

 

Dziecko pokazuje – Rodzic naśladuje.

 

Propozycje zabaw dla dzieci i rodziców:

 

PRZECIWIEŃSTWA- ZAPOZNANIE Z POJĘCIAMI

https://www.youtube.com/watch?v=9eZGeVdTuv4&feature=youtu.be

PIOSENKA

https://youtu.be/9CAEhPUDlA4

ZABAWY RUCHOWE

https://www.youtube.com/watch?v=VXGs7KWCezs&feature=youtu.be

https://youtu.be/H0I1BRT3N7M

NAUKA LICZENIA

https://youtu.be/rBrLtZuj8LM

https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng

BAJKOWISKO

ZŁOTA KSIĄŻECZKA

https://www.youtube.com/watch?v=LkT1NHGNM8Y

 

1. „Dziękuję Mamo!, Dziękuję Tato! - piosenka

Piosenka dostępna jest pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

Piosenka „Dziękuję Mamo, Dziękuję Tato!”

I Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić.

Jak się zachowywać, jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć, wiem, że mi pomożecie.

Najlepszych mam rodziców na całym wielkim świecie.

 

Ref. Dziękuję Mamo, dziękuję Tato

Za każdą zimę, za każde lato.

Dziękuję Mamo, dziękuję Tato

Za to, że macie dla mnie czas.

Bardzo kocham Was x2.

 

II A najpiękniejsze chwile są kiedy mnie tulicie,

dajecie mi buziaki, idziemy tak przez życie.

Co mogę dla Was zrobić, jak mogę się odwdzięczyć,

jesteście w moim sercu, będziecie w mej pamięci.

 

2. Poranna gimnastyka przy piosence „Głowa, ramiona...”.

Piosenka dostępna jest pod linkiem

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

3. „Zrobię portret taty!” – rozmowa z dzieckiem na temat Dnia Taty na podstawie opowiadania „Portret taty” Renaty Piątkowskiej.

 

Portret taty

Jak ja lubię rysować. A właśnie wczoraj w przedszkolu nasza pani powiedziała:

– Dzieci, zbliża się Dzień Ojca. Z tej okazji niech każde dziecko namaluje portret swojego taty.

Potem oprawimy wasze rysunki w ramki i prezent gotowy.

Wszystkie dzieci zabrały się do pracy. Malowały w skupieniu. Niektóre z przejęcia wysunęły nawet koniuszki języków, a inne przygryzały wargi.

– Tomek, zobacz – powiedział Maciek, pokazując swój rysunek.

– Mój tata jest nawet trochę podobny do twojego.

– No chyba tak. Rysunki Wiktora i Szymona też mało się różnią od naszych – stwierdziłem.

– Za to zobacz rysunek Bartka – szepnął Maciek. – On namalował tacie długie włosy i kolczyk

w uchu.

– No to może on się pomylił i narysował swoją mamę – zaciekawiłem się.

Inne dzieci też zwróciły uwagę na rysunek Bartka.

– Proszę pani, czy tak może wyglądać tata? – zapytała Ania, wskazując palcem na kartkę Bartka.

– Jego tata ma dłuższe włosy niż moja mama – zmartwiła się Marta.

– Odczepcie się – zdenerwował się Bartek. – Mój tata ma długie włosy, bo mu się tak podoba.

– Ciekawe, czy on czasem zaplata je sobie w warkoczyki? – chciała się dowiedzieć Ania.

– To nie może być tata – stwierdził Olek – bo panowie nie noszą kolczyków. To na pewno jest jego mama.

– Wcale nie. – Bartek był już bliski łez. – To jest mój tata, a wy się nie znacie!

Pani kazała powiesić dzieciom gotowe rysunki na ścianie. Jednak Bartek schował swój obrazek i nie chciał go już nikomu pokazywać.

– Dzieci – powiedziała pani – tatuś Bartka nosi długie włosy i kolczyk w uchu. Bartek świetnie go namalował, bardzo mi się podoba jego praca. Tata Bartka jest muzykiem, artystą, występuje na scenie.

Artyści często ubierają się kolorowo, noszą długie włosy, czasem nawet farbują je na różne kolory. Ale pamiętajcie, że jeśli ktoś wygląda lub ubiera się inaczej, to nie powód, żeby się z niego śmiać lub mu dokuczać. (...)

– Dzieci, jutro w przedszkolu będzie dzień muzyczny. Poznacie różne instrumenty. Zobaczycie, jak się na nich gra. To właśnie tata Bartka opowie Wam wiele ciekawych rzeczy o muzyce. (...)

I rzeczywiście, następnego dnia tata Bartka przyniósł do przedszkola gitarę, harmonijkę, flet

i skrzypce. Jakoś nikt nie wspominał już o jego długich włosach i kolczyku w uchu.

Tata Bartka zachęcał wszystkich, by spróbowali zagrać coś na flecie i gitarze. Dzieci były

zachwycone, a Bartek pękał z dumy. Już nikt nie śmiał się z jego rysunku, który Bartek nie wiadomo kiedy powiesił obok innych. (...)

 

Rodzic zadaje dziecku pytania: Co robiły dzieci w przedszkolu? Dlaczego dzieci zainteresowały się rysunkiem Bartka? Kim okazał się tata Bartka? Kim jest wasz tata? Czym się zajmuje?

Wiersz  "Wesoły tataPiotr Pollak

 
Mój tata jest niepoważny,
ciągle się ze mnie śmieje.
Kiedy ja mówię:
- Wciąż rosnę!
On mówi:
- Skąd, ty malejesz!
Nie lubisz kaszy na mleku,
zostawiasz ser i warzywa,
więc wcale nie rośniesz, nie tyjesz,
tylko wciąż ciebie ubywa!
Staniesz się taki malutki,
że w krasnoludka się zmienisz,
będziesz się kąpać w akwarium
i drzemać w mojej kieszeni.
Nie pójdziesz na spacer z pieskim,
tylko z chomikiem lub z myszką.
Ja na to:
- Dobrze, tato,
jutro na obiad zjem wszystko.
Ale ty razem ze mną
chrup marchew i sałatę,
bo jak się zmienię w zająca,
chcę mieć zająca – tatę.

  

Po rozmowie na temat opowiadania i wiersza dzieci rysują kredkami portret taty.

 

4. „Taniec dla rodziców” – zabawa ruchowa

Dziecko dowolnie tańczy (przy ulubionej piosence) na gazecie tak, by stopami nie wyjść poza jej obręb. Rodzic podaje komendy podczas tańca np.: skacz: na prawej nodze, na lewej nodze, wokół własnej osi. 

Taniec z Rodzicami do piosenki ludowej  "MOJA MARYNECZKA"

https://www.youtube.com/watch?v=DmkmWR1_tQQ

5. Rozwiązywanie zagadek tekstowych

Kocha nas najbardziej na świecie,

wszystkie troski od nas odgania.

Ona nas urodziła. Czy już wiesz, kto to?

To... (mama)

 

Gdy coś się w domu zepsuje,

szybciutko to naprawi.

Samochód też zreperuje,

bo on wszystko potrafi. (tata)

Nie każdy jest siwy,

nie każdy wąsaty,

ale każdy jest tatą

mamy albo taty. (dziadek)

 

Dla was, wnucząt, ona zawsze

Dobre serce ma.

Czułym okiem na was patrzy,

Bajek mnóstwo zna (babcia)

 

Taki sam chłopiec jak ja,

mamę wspólną ze mną ma.

Wspólny jest również tata.

a ja wiem, że mam... (brata)

 

Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka,

Do rodziców mówi: mamo, tato,

A na imię ma Agnieszka? (siostra)

 

6. Gimnastyka dziecka i rodzica.

 

Oto kilka propozycji ćwiczeń: 

  ROZGRZEWKA - wspólne wykonanie kilku ćwiczeń: 5 przysiadów, 5 skłonów, 5 pajacyków;

 SKAŁA - rodzic w siadzie skulnym, a dziecko próbuje go przesunąć plecami, potem zmiana

ról.

NALEŚNIK - dziecko leży na plecach, na podłodze, rodzic "zwija go w naleśnik", "smaruje

dżemem", "posypuje cukrem, kroi" - zmiana ról.

HUŚTAWKA - siad skulny twarzą do siebie, kołysanie się w przód i w tył

 HULA KULA - zabawa skoczna – dziecko stoi  przodem do rodzica, który ma w ręku piłkę. Na

hasło: Hula kula! – toczy ją po podłodze. Zadaniem dziecka jest podskoczyć

tak, żeby piłka go nie dotknęła. Następnie zamiana ról.

PODAJ PIŁKĘ- rodzic i dziecko stoją tyłem do siebie, plecami sklejonymi do siebie. Na hasło

„podaj piłkę”. Podają sobie piłkę górą i dołem.

PIŁKA PARZY- rzucamy nawzajem piłkę do siebie. Może być na siedząco, później na stojąco.

Wymieniamy nawzajem kolory, na słowo: czarny piłka parzy, nie wolno

złapać piłki.

 

Gramy do momentu 5 pomyłek gracza.

 

7. Zapraszamy dziecko do pokolorowania wybranych obrazków.

Obrazki do kolorowania

https://drive.google.com/file/d/1C1olZ41Q1fdCubOKLupYWBvY9kigLk4R/view?usp=sharing

 

8. „Kwiatek dla rodziców” – praca plastyczna

 

Rolkę po papierze toaletowym można owinąć zieloną bibułą bądź pomalować farbami. Szablon tulipana i listów dziecko wycina i skleja wg wzoru.

https://drive.google.com/file/d/1V9LmeUTpk-lOdIWUnXBYLF6NAwJ-IdBY/view?usp=sharing

 

Po wykonaniu pracy dziecko wręcza kwiatuszek rodzicom z okazji zbliżającego się święta Dnia Mamy i Dnia Taty.

Święto Mamy i Taty.
Dziecko wypowiada się na temat własnej rodziny, okazuje im szacunek i miłość za pomocą słów i uczynków, uczestniczy w przygotowaniach do zbliżającego się święta Mamy i Taty.
Wzmacnianie więzi rodzinnych u dzieci poprzez budzenie świadomości jak wiele rzeczy zawdzięczają swoim rodzicom.
„Gimnastyka z mamą” - poniżej udostępniam krótki filmik z ćwiczeniami w parach.
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

 Piosenka:  ,,Mama w kuchni"   sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak
http://www.youtube.com/watch?v=qNPBWj1hi-s


Mama krząta się w kuchni od rana,
myśli wciąż o niebieskich migdałach.
Gdy pytamy, co ugotowała:
„Dziś dla was pieczeń mam z hipopotama!”.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana,
mama zadumana cały dzień.
Błądzi myślami daleko,
codziennie przypala mleko,
na łące zrywa kwiaty,
i sól sypie do herbaty.
Nasza mama niezwykła kucharka
krokodyla wrzuciła do garnka,
krasnoludek wpadł jej do sałaty,
a w piecu piecze się zegarek taty.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana…
Ten krokodyl, co uciekł z ogródka,
w przedpokoju chciał zjeść krasnoludka,  
choć zegarek czuje się fatalnie,
to obiad był dziś bardzo punktualnie.
Ref.: Nasza mama, mama zadumana…
 Zabawa matematyczna „Bukiet dla mamy” – dzieci robią bukiet dla mamy z 9 kwiatków. Po wręczeniu bukietu mamie, wspólnie przeliczają kwiaty w bukiecie.
„ W czym mogę Ci pomóc?” - układamy na podłodze obrazki przedstawiające czynności, jakie wykonuje w domu mama ( obrazki dostępne poniżej). Dziecko wybiera te, które przedstawiają czynność w której chciałoby pomóc swojej mamie.

Wiersz pt. "Mój tato" - Bożena Forma - zapraszamy dzieci do uważnego wysłuchania wiersza i zastanowienia się, kto opowiada ten wiersz – dziewczynka czy chłopiec.
Wiersz: ,, Mój tato"    Bożena Forma
 Chodzimy z tatą na długie spacery,
mamy wspaniałe dwa górskie rowery.
Po parku na nich często jeździmy
i nigdy razem się nie nudzimy.
Gdy mroźna zima nagle przybywa
i ciepłym szalem wszystko okrywa,
bierzemy narty i śnieżne szlaki
wciąż przemierzamy jak szybkie ptaki.
Często chodzimy razem do kina,
lubimy obaj, gdy dzień się zaczyna.
Takiego mieć tatę to wielkie szczęście
– życzeń mu składam dziś jak najwięcej.
„Mój tata…” – technika niedokończonych zdań. Dzieci kończą zdania dotyczące taty, np.: Mój tata jest…, Mój tata lubi…, Mój tata nie lubi…, Ulubionym kolorem mojego taty jest…, Z tatą lubię najbardziej…, Mój tata jest najlepszy, ponieważ…
Każdy tata potrafi czarować. Robi coś z niczego, zamienia deszcz w słońce i zawsze ma mnóstwo pomysłów na wesołą zabawę.  Zapraszamy dzieci do wspólnego słuchania piosenki z tatą pt:,, Tata czarodziej”
Piosenka: ,,”Tata czarodziej  sł. Danuta Zawadzka, muz. Stefan Gąsieniec
 Łatwo poznasz mego tatę,
bo koszule nosi w kratę.
I na nosie okulary
(chociaż wcale nie jest stary!).
Włosy krótko przystrzyżone,
lekko na bok ułożone.
Ot, zwyczajny tata! Ale…
drzemie w nim magiczny talent.
Ref.: Mój tata jest czarodziejem,
bo kiedy on się śmieje,
znikają chmury, ucieka deszcz.
Wychodzi słońce…
Świat piękny jest!
Łatwo poznasz mego tatę,
w pracy chodzi pod krawatem.
Z miną srogą i poważną
(bo ma pracę bardzo ważną!)
Marynarka i w kant spodnie
(bo tak modnie i wygodnie).
Ot, zwyczajny tata, ale…
drzemie w nim magiczny talent.
Ref.: Mój tata jest czarodziejem,
bo kiedy on się śmieje,
znikają chmury, ucieka deszcz. Wychodzi słońce…Dobrze, że jest!
Praca plastyczna dowolną techniką „Mój tata w pracy” –, dziecko przedstawia  swojego  tatę w pracy.
Słuchanie piosenki:,, Zabiorę brata”
,, Zabiorę brata"   sł. Ewa Chotomska, muz. Krzysztof Marzec
 Ten mały to mój starszy brat,
On zawsze bardzo mało jadł,
Marudzi już od rana,
Bo nie chce jeść śniadania.
Więc martwi się rodzina,
Że ma „niejadka” syna.
Przepadam wprost za bratem,
I straszę czasem tatę.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata,
Znajdziemy wyspę jak Robinson.
Zabiorę brata na koniec świata,
Tam zbudujemy wspólny dom.
W szałasie będzie można spać
I pomarańcze z drzewa rwać,
Codziennie jeść banany,
U stóp wspaniałej liany.
A mleko pić z kokosa,
Co rośnie koło nosa.
Nie będzie nikt narzekał,
Że nie pijemy mleka.
Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Wakacje będą cały rok,
Gorąca plaża już o krok,
Powietrze, słońce, woda,
Beztroska i wygoda.
A jeśli za rodziną
Na wyspie zatęsknimy,
Wyślemy list w butelce,
Do siebie zaprosimy .Ref.: Zabiorę brata na koniec świata…
Pytanie do dzieci:
Dokąd chciałbyś  zabrać swoje  rodzeństwo (prawdziwe lub wymyślone), co byście tam robili ?.
,,Moja wesoła rodzinka”- słuchanie piosenki. Podczas słuchania piosenki dzieci liczą, ile razy występuje w niej słowo ,,mama”
„Moja wesoła rodzinka”
sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk
My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
my jak palce jednej dłoni!
Ref.: Mama, tata, siostra,
brat i ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad
– to wesoły jest mój świat!
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo ma mama wielkie serce!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Gdy napsocę i nabroję,
siedzę w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
Ref.: Mama, tata, siostra, brat…
Zabawa w skojarzenia
„Dom to…”- dzieci kończą zdanie.

Piosenka „Podarujmy mamie” (muz. i sł. Danuta i Karol Jagiełło)

1. Podarujmy mamie dziś

jak winogron słodkich kiść,

to co w sercach naszych gdzieś głęboko tkwi,

To dla swojej mamy ma,

każde dziecko tak jak ja,

miłość której godna jesteś ty.

2. Pamiętamy o tym że,

tylko mama liczy się

i możemy mieć ją w życiu tylko raz.

Więc nie traćmy cennych chwil,

kochajmy ją z całych sił.,

niech na zawsze przetrwa miłość w nas.

https://www.youtube.com/watch?v=GHOwBxBvGB0

Pozdrawiamy, życzymy miłej nauki i zabawy.